Godkväll!

Nämen titta nu har jag (Hessla) hittat in hit oxå efter många om och men och fel lösenord m.m ;) Men nu hade jag iaf tänkt att skriva en liten truddilutt ang våran OTROLIGT COOLA resa som jag & Jansson ska utföra i barcelona. Men som jansson skrev idet förra inlägget hur otroligt stört de är att vi åker om hela 2 veckor:O De är typ ingenting, de var lixom nyss vi satt och planerade allting och hoppades på att vi skulle få åka och titta nu :D Åh längtar som en tok på detta nu.
Som jansson skrev oxå att Zlatan är en sån otroligt duktig och talanfull fotbollsspelare som han verkligen är, nu har inte jag varit ett fan av Zlatan lika länge som jansson har men har alltid tyckte att han varit otroligt duktigt ( ja jag borde byta ut mina otroligt orden ) ;) huhu men iaf så kommer jag ihåg när jag var i Itlaien för första gången 2004 och de var då Sverige hade Em-kval mot Italien och bara för att påpeka att jag firade min 13 års dag där oxå. Men i allafall så kommer jag ihåg när hela resturangen hade satt upp en storbildstv då matchen skulle visas mellan Sverige - Italien. Dom hade målat barnen och även de vuxna i både Italiens och Sveriges flagga i ansiktet. 
Jag och min lillebror hade lyckats fått plaster nästan längst fram och kommer ihåg att det satt ett gäng italienare bredvid oss som satt och skrek och tjoade som att det gällde mellan liv och död! Och helt plötsligt när Zlatan gör det fantastiska målet som han faktiskt KLACKAR in i mål så ställer sig hela resturangen upp och skriker ( var mer svenskar där än italienare) Och de 5 italienarna som ställer sig upp bredvid oss och skriker och slår på saker som de sedan blir så arg att dom slår sönder bordet som de satt vid. Och de lämnade sedan resturangen.

Men vilken känsla de var ändå att få vara där nere medans de var match mellan sitt eget land och de land vi var i ;) De var helt klart ett minne för livet :) Vilket min och janssons resa oxå kommer att bli :)

XoXo Hessla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0