Zlatan Ibrahimovic

Anledningen till att vi faktiskt ska åka till just Barcelona, består till allra största del av Sveriges - och en av världens bästa fotbollsspelare.

Egentligen behöver han väll ingen närmare presentation, Zlatan Ibrahimovic.

Jag (Malin) kommer ihåg när han skulle gå till Ajax, det var en herrans massa år sedan nu. Jag visste vem han var när han spelade i Malmö, men det var inte förrän han fick ett proffskontrakt utomlands som jag insåg hans riktiga storhet. En del i det har mycket med att göra att jag är betydligt mer insatt i hockey än fotboll, därav det bristande intresset i unga år.
Han har gjort, och inte minst sagt mycket, genom åren. Han har vunnit titlar och skytteligor. Men Zlatan Ibrahimovic är verkligen one of a kind.

Vem kan till exempel glömma klacken mot Italien? Hans målfyrverkeri i VM-kvalen? Hans storhet som person? 

Han är en enorm personlighet, och utan tvekan Sveriges fränaste person. Han säger vad han tycker och tänker. Och han spelar alldeles fantastisk fotboll den mannen. I somras stod det klart att han, som en av de dyraste spelarna i klubbens historia, flyttade ifrån italienska Serie A och topplaget Inter - mot världens (enligt mig) bästa fotbollsliga - spanska La Liga och världens bästa klubblag - FC Barcelona.

Så, tack Zlatan för att du valde att gå till världens bästa klubblag - och antagligen en av världens coolaste städer -Barcelona, så Malin och Hessla kan göra något kul på projektarbetet.

Detta klipp behöver ingen närmare presentation, överhuvudtaget. Titta, minns och njut - ni kommer inte ångra er!



"Han gör ett mål som inte finns!" Helt underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0