Mission : Dagbok Hessla

Dag 5 - Lördag

Vi klev upp tidigt och gjorde oss i ordning och gick och åt lunch vi kom i väg vid 12 tiden nångång och sedan skulle vi gå på stan och innan vi skulle bege oss mot Camp Nou! Idag var dagen vi skulle på matchen, den vi väntat på så länge att att få se. De var helt otroligt att den dagen just var här idag att vi skulle få se Zlatan men framför allt Jansson som äääälskar honom ;) hehe
Ingen av oss shoppade den dagen förutom de vi köpte vid matchen! Matchen skulle börja vid 8 så de hade insläpp vid 6 tiden, vi åt runt 3-4 tiden så vi inte skulle vara så hungrig, men vi kom på de sen när vi var på matchen att vi skulle ha köpt med oss något att äta. Vi tog tunnelbanan dit, och de hade redan börjat samlats massvis med folk när vi kom dit vid 5 tiden tror jag den var. Jag köpte mig en halsduk och Jansson köpte en nyckelkedja!
När vi stog vid grindarna och väntade så kom de 2 svenskar och frågade hur vi trodde det skulle gå på matchen! hehe trevliga gubbar de var! Sedan när de äntligen släppte in oss började de bli väldigt kallt, så vi höll på att frysa i hjäl dock under matchen, blåste väääääldigt mycket! De var väll de som var negativt!
När vi kom in på arenen så såg de ut som ett stort parkeringshus, och vi fick gå hur mycket som helst innan vi väl kom till våra platser och när vi väl klev in där vi skulle sitta och vi fick titta över Camp Nou, åh de var så stort och så himla vackert, vi gick in och satte oss och kollade på när folket strömmade in från alla olika håll till sina platser.
Eftersom jag är så kort som jag är så fick jag ju naturligtvis bara långa gubbar framför mig! Åh gud så irriterande de var och när jag skulle fota så var de en gubbe som precis satt så han kom med på halva kortet! Åh ville bara kapa av honom huvet så jag skulle se bättre!
Men de är väll typiskt att jag skulle få långa människor framför mig.

Vilken känsla de var när de kom in på planen och alla jublade och man fick gåshud! Vilken upplevelse, och Jansson var alldeles lyrisk när hon såg Zlatan, hon var som ett litet barn på julafton ;) haha
De var 77 000 st på hela arenen och de gick in 100 000! De där är något som man inte bara vill uppleva 1 gång! Helt underbart var de, även fast de var otroligt kallt så var vi faktiskt där. Vi hade nått vårat mål.
Hessla & Jansson i barcelona och kolla på en match där Zlatan spelade, och jag har alltid viljat åka till bcn och kolla på en match, så de var som en dröm som gick i uppfyllelse för oss båda!
Efter matchen så skulle vi ta oss ut så snabbt som möjligt för att någon gång komma till tunnelbanan, men de fick spärra av vägarna då efter matchen för att allt folk skulle komma hem och till tunnelbanorna m.m
Båda var så otroligt hungrig så vi ville bara komma där i från så snabbt som möjligt, efter nästan 1,5 timme så kom vi väl tillbaka och vi gick till Hard Rock Café för att vi hade tänkt äta middag där men då när vi kommer in dit så var klockan vid halv 12 snåret nångång, men de var var 45 min vänte tid och först tänkte vi skita i de men vi ångrade oss och gick tillbaka och ställde oss i kön. Åh vilken underbar mat! Och drinkarna lika goda, alltså de går inte att beskriva vilken känsla de var att vara där inne. Jag hade fått ett halsband där i från fast från Las Vegas av min morbror & hans familj så jag köpte mig ett armband där men som jag tyvärr tappade på nyår :/

Vid 2- halv 3 tiden gick vi hem, mätta och belåtna och la oss och sov efter en helt underbar dag!
Fortsättning följer...






XoXo Fröken Hessling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0