Mission : Dagbok Hessla

Dag 2 - Onsdag - Framme i Bcn

Onsdag morgon klev vi på planet och jag var allt annat än nervös. Ni kan kanske tänka er ? ;) Men vi hade i allafall lyckats få i oss lite frukost och hunnit att shoppa lite innan vi klev på planet som gick 6.40 från Arlanda.
när vi väl kom på planet så var jag frotfarande nervös men dock inte lika mycket, för nu satt jag ju faktiskt på planet och lugnet hade börjat verka, men typiskt mig så får jag sjuka tankar, tänk om de händer något? Tänk om vi strötar m.m ? HAHA ja men jag höll Jansson i handen när vi väl skulle ta och lyfta och tror hon fick lite ont i handen ;) hahha men de gick kalasbra, de var askul att lyfta men sen var de bara tråkigt att sitta där, lixom fett trångt var det också men vääääldigt långtråkigt. Men Jansson somnade typ på engång medans jag satt där och rullade tummarna och läste ut båda mina tidningar + snokade lite runt i Jansson tidningar, men till slut så somnade jag också och de sa SVISH så var vi där, åh de var så vackert när vi började se Bcn och vattnet, ååh de var så underbart fint så man nästan blev lite tårögd där!
Vi kom fram runt 12 tiden tror ja, de böev lite försenat. Men när vi väl kom fram var de såååååååååå varmt så man höll ju på att dö, och där stod vi i vinterkläder upp till öronen! haha
Vi gick och hämtade väskorna och sen bytte vi om och tog av oss lite kläder innan vi tog taxin till hothellet, vilket service säger jag bara och sådana otroligt trevliga människorna är i Bcn, de flesta iaf ;) Vi fick skjuss ända fram till dörren så blev inte mycket gående där inte vilket vi båda uppskattade för så trött som vi var då har vi nog kunnat somna där vi stog.
Mycket trevlig taxichafför med, han frågade vad vi hette och presenterade sig själv, först så sa Jansson vad hon hette och sen vad jag hette, åh vad han blev glad när jag sa att jag hette Marie Louise han uttryckte sig : Oh, Maria louisa och såg ut som han vunnit 1 milj kronor! hahah de var lite kul.
Haha mycket söt gubbe ;D hehe

När vi väl kom in på hothellet så mötte vi en liten dam där i receptionen och var också väldigt trevlig och visade vart vi skulle bo. Väldigt gulligt rum och MYCKET fräsh toa! De var jag mest orolig för att de inte skulle vara en fräsh toalett. Men vilken tur vi hade då som hade de!
Efter vi båda dushat och fräshat till oss så begav vi oss ut på stan för att kika lite och även få i oss lite mat. Vi gick på La Rambla och där var de matstånd och affärer i varje litet gathörn och massvis med människor överallt.
Men de var jätte fint och mysigt där!
Efter ett tag hittade vi vart vi skulle äta, var direkt ingen hitt, för pizzan jag fick var fett dyr och smakade torrt och var lite som papper så de blev jag besviken på för jag var så hungrig, men de mättade iaf hungern ett litet tag.
Jansson beställde in någon jätte konstig mat, hahah usha! De var INTE gott, och inte heller drinkarna vi beställde in, de var säkert 1 liter i glaset!
Och eftersom jag inte tyckte om min drink så slapp jag betala för den ;)
Efter maten gick vi vidare och kollade på allt folk, affärer och lite allt möjligt. Blev inte så länge där, för båda var så otroligt trötta. När vi kom tillbaka så skulle vi se på film, Jansson såg på filmen eh ja jag ljuger inte om hon var vaken i 5 min i allafall ;D hahha och då var klockan halv 7, men de tog ett bra tag innan jag kunde sova men somnade jag också tillslut.

Fortsättning föjer...

MargaritaLa Rambla


Tänkte bara klämma in här att vi var och fixade våra matchbiljetter till matchen som var på lördagen. De gick på cirka 400 kr st och de var inte dyrt för de platser vi fick. Vi såg riktigt bra tycker jag! Men vi sprang runt Camp Nou 238576875 gånger innan vi verkligen hittade vart vi skulle köpa biljetterna och dom som sålde dom var inte speciellt hjälpsamma och såg mer besvärad ut att de var tvunen att hjälpa oss! Pff de är ju deras jobb lixom!

XoXo Fröken Hessling


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt! Äntligen lite resedagboksinlägg. Ser fram emot fortsättningen.

2010-01-20 @ 10:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0